3' grezzi Ep. 260 Perché, Mazinga?
Sign up for free
Listen to this episode and many more. Enjoy the best podcasts on Spreaker!
Download and listen anywhere
Download your favorite episodes and enjoy them, wherever you are! Sign up or log in now to access offline listening.
Description
Perché un gattone di più di 6 Kg dovrebbe lasciarsi bullizzare da uno scricciolo di poche centinaia di grammi? Misteri della natura felina! TESTO TRASCRITTO (English translation below) I miei...
show moreTESTO TRASCRITTO (English translation below)
I miei ascoltatori più affezionati, tipo Francesca M a cui prima o poi dovrò dare un premio fedeltà, sapranno che convivo con due gatti: uno è Mazinga un gattone di più di sei chili che ho da circa tre anni, e l'altro invece è una new entry che ho da poco più di un mese e si chiama Sputnik. In una delle mie puntate precedenti dei tre minuti grezzi vi ho raccontato come ho cercato di seguire le informazioni trovate su Internet per immettere la nuova arrivata nel nostro menage, quindi per non far star male Mazinga, per far sì che lei accettasse la gattina. Quindi c'è stata tutta una procedura di pezza che ha preso l'odore di Sputnik, fatta adorare a Mazinga; gatti tenuti rigorosamente separati in due stanze diverse per un paio di settimane; ciotole per il cibo e lettere separate. Bene, ora pare che le due gatte abbiano fatto amicizia, o perlomeno pare che la minuscola Sputnik abbia preso il sopravvento sulla matrona Mazinga. Perché? Perché continua a disturbarla, continua a saltare addosso e continua a rubarle il cibo. Sì, Mazinga è un gatto molto grosso, è un po' sovrappeso però è anche grande di suo, e poi la sua mole viene esagerata anche dal fatto che un gatto col pelo molto lungo, quindi se lo vedete sembra una piccola pantera, è veramente grossa. Già solo questo dovrebbe essere motivo di terrore per il gattino. E invece Sputnik, che è veramente minuscolo perché, oltre a essere molto molto molto giovane, ma è anche un gatto a pelo corto, sì non ha per niente paura di Mazinga, continua a farle gli agguati, ma soprattutto quello che mi stupisce è come Mazinga, quando capita che ha qualcosa nella ciotola, si avvicina a Sputnik e lei la lascia fare, cioè si lascia portar via il mangiare da Sputnik. Io questa cosa qua non riesco a capirla. Non vorrei che il mio gatto Mazinga si stesse rincretinendo, non vorrei aver fatto un grosso errore. È vero che è uno dei motivi per cui abbiamo preso Sputnik e anche perché Mazinga era terribilmente pigra e non si alzava dal cuscino per tutto il giorno. Effettivamente, la presenza del gattino adesso la costringe a muoversi. Comunque continuerò ad osservare e continuerò a tenervi informati sul menage gattesco di casa mia.
ENGLISH TRANSLATION
My most loyal listeners, like Francesca M, to whom I will have to give a loyalty reward sooner or later, will know that I live with two cats: one is Mazinga, a cat weighing more than six kilos that I have had for about three years, and the other is a new entry that I have for a little over a month and is called Sputnik. In one of my previous episodes of the three uncut, I told you how I tried to follow the information found on the Internet to enter the newcomer in our menage, so as not to make Mazinga sick, to make her accept the kitten. So there was a whole procedure, using a cloth that took the smell of Sputnik, given to Mazinga to smell; cats kept strictly separate in two different rooms for a couple of weeks; separate food bowls and toilets. Well, now it seems that the two cats have become friends, or at least it seems that the tiny Sputnik has taken over the matron Mazinga. Why? Because she keeps bothering her, she keeps jumping on her and keeps stealing her food. Yes, Mazinga is a very big cat, she is a little overweight but she is also big on her own, and her size is exaggerated also by the fact that she's a cat with very long hair, so if you see her, she looks like a little panther, she is really big. This alone should be a cause for fear for the kitten. And instead, Sputnik, who is really tiny because, in addition to being very very very young, she is also a short-haired cat, yes she is not at all afraid of Mazinga, she continues to ambush her, but above all what amazes me is how Mazinga, when it happens that she has something in the bowl, Sputnik approaches and she lets her do it, that is, she lets Sputnik take away the food. I can't understand this thing here. I hope my cat Mazinger is not becoming stupid, I hope I didn't make a big mistake. It is true that one of the reasons why we took Sputnik is also because Mazinga was terribly lazy and she did not get up from her pillow all day. Indeed, the kitten's presence now forces her to move. However, I will continue to observe and continue to keep you informed about the cat menage in my house.
Information
Author | M. Cristina Marras |
Organization | M. Cristina Marras |
Website | - |
Tags |
Copyright 2024 - Spreaker Inc. an iHeartMedia Company